Taler>Likekjønnet ekteskap, skeiv ideologi og flytende kjønn – hva er problemet?
14.01.2023
Likekjønnet ekteskap, skeiv ideologi og flytende kjønn – hva er problemet?
Ja, hva er problemet? Dette tok Øivind Benestad fra stiftelsen Mor Far Barn tak i gjennom undervisning på fellesmøte i Os misjonskirke torsdag 12.1. Det var nok flere av oss som fikk ny kunnskap og noe å tenke på da Øivind Benestad delte av sin innsikt og kunnskap om det aktuelle temaet.

Søfteland bedehus, Norkirken Os og Os misjonskirke inviterte til fellesmøte i lokalene til Os misjonskirke, der tett opp mot 80 personer fant veien denne torsdagskvelden. Det var stor interesse og mye god dialog i møtet.

Lydopptaket ble desverre ikke vellykket, så vi får ikke delt videre det Benestad delte med oss. Heldigvis har han undervist om slike tema andre steder, der det er gjort opptak som er lagt ut på Youtube. Vi anbefaler alle å se gjennom opptak fra 2022, der Benestad underviser om "Å følge Jesus i en kjønnsnøytral kultur", et beslektet tema. Her går han gjennom noe av det samme som ble delt i Os misjonskirke. Gå gjerne inn og finn god kunnskap og informasjon på nettsteder som Morfarbarn.no, Samlivsbanken.no, Foreldrenettverk.no og Samlivsrevolusjonen.no

I møtet delte Benestad ut et eget ressursark, der det er mange gode tips og ressurser.

Os misjonskirke
Kolskogheiane 12